Commerciële inkoopafdeling
Onze inkoopafdeling beheert en ontwikkelt kennis van leveranciers, assortimenten en producten. Deze informatie dragen zij over naar de organisatie. Deze afdeling is dus de schakel tussen leverancier, collega en de klant. De inkoopafdeling is verantwoordelijk voor een uitgekiende voorraad met bijbehorende omloopsnelheid, uitlevergraad en courantheid.
Proactieve verkoopafdeling
Dozon heeft twee landelijk opererende divisies; een divisie kozijnenindustrie en een divisie interieurbouw. Deze divisies bestaan uit binnendienst en buitendienst medewerkers. Regionale klantengroepen hebben bij ons een hoge prioriteit en daarom hebben we vestigingen op strategische plaatsen in de regio. Zo is er altijd een Dozon vestiging bij onze klant in de buurt.
Creatieve marketingafdeling
De marketingafdeling van Dozon is verantwoordelijk voor het marketingbeleid. De afdeling bewaakt het imago en de identiteit van Dozon en zorgt ervoor dat de kernwaarden worden uitgedragen. Marketing ondersteunt de afdeling verkoop op een creatieve, vernieuwende en klantgerichte manier.
Geautomatiseerd logistiek centrum
Ons logistiek centrum houdt zich bezig met het verwerken van inkomend goed vanuit onze leveranciers, het invakken van inkomend goed, het picken van orders van onze klanten, het verpakken van de orders en het vervoeren van de orders naar onze klanten. Ons transportsysteem is voorzien van volautomatisch werkende uitsluizers, die verzamelbakken voor zien van een barcode en naar de te picken goederen in het magazijn brengen.
Gedegen administratie en klantvriendelijke receptie
De administratie verricht (financieel) administratieve activiteiten. Zij benaderen debiteuren actief met het doel het openstaand saldo en de dagen zo laag mogelijk te houden. Het tijdig factureren en het tijdig inzichtelijk maken van (prijs)verschillen is het doel. De receptie zorgt ervoor dat klanten en overige externe partijen klantvriendelijke te woord worden gestaan, zowel telefonisch als face-to-face.
Betrokken P&O afdeling
Het P&O beleid wordt uitgevoerd met als doel het management en de medewerkers optimaal te faciliteren op de thema’s personeel en organisatie. P&O doet dit door richting te geven aan diverse HRM-processen, door te adviseren, te signaleren en uit te voeren. P&O draagt bij aan de groei van Dozon door het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en het vergaren van kennis van medewerkers. Dit leidt tot behoud of doorstroom van tevreden medewerkers.

ONZE VESTIGINGEN.

We hebben vestigingen in Doetinchem, Ede, Enschede, Haaksbergen, Lichtenvoorde, Tiel, Veenendaal en Zevenaar. De werkwijze in de vestigingen is als volgt: de baliemedewerkers helpen onze klanten in de vestiging, de binnendienst medewerkers helpen onze klanten telefonisch en de buitendienst medewerkers helpen onze klant op de locatie met hun problemen en vragen.