“Weet weer hoe tevreden ik al was”
Je kunt beter spijt krijgen van wat je wél hebt gedaan, dan van wat je niet aandurfde. Bart, sinds 2006 bij Dozon, staat zo in het leven. Dat bleek wel toen hij besloot om zijn binnendienstfunctie in te ruilen voor die van vertegenwoordiger. Al na enkele maanden zag hij in dat hij er niet gelukkig van werd. Bart ging gewoon weer terug naar het oude vertrouwde, maar nu wél een ervaring rijker.
Al toen Bart voor het eerst bij Dozon begon, had hij in zijn hoofd dat hij in de binnendienst zou beginnen en dan wilde overstappen op de buitendienst. Vele jaren gingen voorbij en Bart zat binnen prima op z’n plek. Totdat er een vacature ontstond voor een vertegenwoordiger. Bart’s gedachten van jaren geleden schoten hem weer te binnen en hij solliciteerde intern, met succes. Bart: Wat ik zo fijn vind aan Dozon, is dat als je aangeeft dat je ontwikkelwensen hebt, ze ook echt met je meedenken. Ik kreeg de kans om die nieuwe functie te vervullen. Mét de garantie dat ik altijd terug kon. Na twee maanden moest er inderdaad op terugkomen. Het idee was leuk, maar ik zag al gauw dat het niet voor mij was weggelegd.”
Bio Bart
- Geboren in 1980
- Sinds 2006 bij Dozon als zichzelf én als commercieel medewerker in de kozijnenindustrie
- Werkt fulltime
- Commercieel medewerker kozijnenindustrie vestiging Doetinchem
De sfeer gaf de doorslag
Bart toonde zich kwetsbaar door aan te geven weer terug te willen naar zijn oude functie. Vroeg zich af of hij het misschien te snel had opgegeven. “Maar nee, ik zag het echt niet zitten. In de binnendienst kan ik werk en privé veel beter scheiden. Dan stap ik aan het einde van de dag op de fiets en kan ik vrolijk verder met de rest van de dag. Die nieuwe functie zorgde toch voor te veel onrust in mijn hoofd.” Bij Dozon blijven was uiteindelijk wel wat Bart wilde. “Na mijn uitstapje naar de buitendienst zou ik natuurlijk zomaar hebben kunnen besluiten om maar helemaal voor een andere werkgever te gaan. Ik heb dat ook wel kort overwogen, want het voelde een beetje als een stap terug. Maar de sfeer op de afdeling is zo goed. Dat gaf voor mij wel de doorslag.”
Nu zit Bart dus weer op zijn oude, vertrouwde stek bij de kozijnendivisie van Dozon. In zijn binnendienstrol staat Bart dagelijks klaar voor klanten in de timmer- en kozijnenindustrie. Hij werkt nauw samen met zijn divisieleider, 5 directe binnendienstcollega’s en een vertegenwoordiger. Klanten mogen rekenen op actief meedenken én een altijd passend bestel- en bevoorradingsproces. Zo mogelijk volledig geautomatiseerd. Bart: “Onze producten, dat geloven ze wel. Het gaat erom dat je met je kennis en inlevingsvermogen een klant écht verder helpt. Al met al is er geen dag hetzelfde in mijn functie. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik weet nu weer hoe tevreden ik eigenlijk al was.”
Heb je een vraag?
Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!