Vacatures 2
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

Je leert snel bij Dozon

Carlos werkte van jongs af aan in de horeca. Met mensen omgaan vond hij één van de mooiste dingen van dat vak. Toch waren er ook nadelen. De lange avonden en het werken in de weekenden waren moeilijk te combineren met zijn grote, jonge gezin. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus. Die vond hij bij Dozon. Eerst in de logistiek en, via een groeitraject, later als verkoopmedewerker balie.

Een compleet andere tak van sport, maar wél het directe contact met mensen. Dat én zijn interesse in klussen en verbouwen maken dat werken bij Dozon Carlos op het lijf geschreven is. Carlos had natuurlijk niet veel ervaring in de bouwwereld, maar hij geeft aan dat je bij Dozon snel kunt leren: “Als je maar initiatief toont en vragen stelt. Je kan en mag trainingen van leveranciers bijwonen om extra kennis op te doen, zoals een training van Makita die ik erg leuk vond. Via scholing verdiepte ik mij ook in hang- en sluitwerk, gereedschappen en bevestigingsmiddelen. Ik deed daar ook examen in, geslaagd natuurlijk.” 

In zijn eerste periode bij Dozon was Carlos orderpicker en daarna deed hij de inkomende goederen. Na verloop van tijd had hij alles wel een keer in handen gehad en er vragen over gesteld. Vanuit de directie kreeg Carlos de vraag of hij het leuk vond om ook een keer achter de balie mee te lopen. Daarmee begon hij in de vestiging in Lichtenvoorde en ging daarna naar Doetinchem. Nu, na een aantal jaren ervaring, zegt Carlos: “Ik leer nog steeds. Ik zeg altijd dat ik twee linkerhanden heb. Maar eigenlijk is dat niet waar. Thuis klus ik ook. En dat gaat steeds beter. Vaak ben je te bang.”

Aan de verkoopbalie is Carlos inmiddels voor veel vaste klanten een bekend gezicht. Carlos: “Ik ken onze klanten en weet ook hoe ik ze het beste kan helpen. Soms stellen ze vragen over dingen die ik nog niet weet. Gelukkig heb ik collega’s die mij met alle liefde willen helpen om dan toch het juiste advies te kunnen geven. Ik luister altijd naar het verhaal van de klant en vraag verder door. De meeste klanten zijn vakmensen, maar er zijn er ook best wat die onze hulp en tips zeker kunnen gebruiken!”

Geen ploegendiensten

Carlos vindt het vooral erg prettig dat hij ’s avonds en in de weekenden thuis bij zijn gezin kan zijn. En ook dat hij de ruimte kreeg om er voor zijn vrouw te zijn, toen de zwangerschap van zijn jongste kind niet normaal verliep. “Mijn vrouw moest vijf weken in het ziekenhuis in Nijmegen blijven. Dozon heeft mij niets in de weg gelegd om bij haar te kunnen zijn en om voor mijn drie bonuskindjes te kunnen zorgen. Gelukkig gaat nu alles weer helemaal goed.”

Maar als je aan Carlos vraagt wat hij het leukste vindt aan Dozon, antwoordt hij “De doorgroeimogelijkheden en zeker ook de collega’s. Ik heb het erg leuk met hen. Ik zit ook in de personeelsvereniging. Organiseer graag een feestje!”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

Ik hoef niet op mijn woorden te letten

Ursula is één van de drie vrouwen bij Dozon in het logistiek centrum. Samen met een hele hoop mannen maakt zij de orders gereed voor transport. Met een rustige blik in de ogen vertelt Ursula hoe zij zich de kop op de werkvloer niet gek laat maken. “Natuurlijk halen ze geintjes uit. Maar laat die […]

Verder lezen 

Verhalen

Je moet me wel even de kans geven

Na een carrière in hoofdzakelijk de horeca was Shirley toe aan iets heel anders. Ze liep tegen een vacature aan. Bij Dozon werd een medewerker debiteurenbeheer gezocht. Bij Shirley borrelde er ineens een oude liefde op. Tijdens al haar werkzame jaren, ze had ook een winkel, trok zij altijd de financiële administratie naar zich toe. […]

Verder lezen 

Verhalen

Fijne, laagdrempelige organisatie

Na haar studie Sport- en bewegingseducatie koos Juliëtte voor een compleet andere tak van sport. Zij ging aan het werk bij een bouwmarkt. Daar raakte zij bekend met een breed assortiment, gericht op vooral de doe-hetzelver. Nu werkt zij bij Dozon, waar de organisatie kleiner – en de klantenkring anders is. Juliëtte moest wel even […]

Verder lezen 

Verhalen

Samen zorgen dat het de klant goed gaat

Henk-Jan, al ruim 30 jaar vertegenwoordiger, ging in 2022 naar Dozon voor een sollicitatiegesprek. Bij de deur zei hij tegen zijn vrouw: “Het kan een gesprek worden van 5 minuten óf van een uur.” Het werd ruim een uur, want die belangrijke klik was er. Een handdruk volgde. Henk-Jan: “We zeiden tegen elkaar dat we […]

Verder lezen 

Verhalen

“Weet weer hoe tevreden ik al was”

Je kunt beter spijt krijgen van wat je wél hebt gedaan, dan van wat je niet aandurfde. Bart, sinds 2006 bij Dozon, staat zo in het leven. Dat bleek wel toen hij besloot om zijn binnendienstfunctie in te ruilen voor die van vertegenwoordiger. Al na enkele maanden zag hij in dat hij er niet gelukkig […]

Verder lezen 
Alle verhalen