Vacatures 2
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

“Weet weer hoe tevreden ik al was”

Je kunt beter spijt krijgen van wat je wél hebt gedaan, dan van wat je niet aandurfde. Bart, sinds 2006 bij Dozon, staat zo in het leven. Dat bleek wel toen hij besloot om zijn binnendienstfunctie in te ruilen voor die van vertegenwoordiger. Al na enkele maanden zag hij in dat hij er niet gelukkig van werd. Bart ging gewoon weer terug naar het oude vertrouwde, maar nu wél een ervaring rijker.

Al toen Bart voor het eerst bij Dozon begon, had hij in zijn hoofd dat hij in de binnendienst zou beginnen en dan wilde overstappen op de buitendienst. Vele jaren gingen voorbij en Bart zat binnen prima op z’n plek. Totdat er een vacature ontstond voor een vertegenwoordiger. Bart’s gedachten van jaren geleden schoten hem weer te binnen en hij solliciteerde intern, met succes. Bart: Wat ik zo fijn vind aan Dozon, is dat als je aangeeft dat je ontwikkelwensen hebt, ze ook echt met je meedenken. Ik kreeg de kans om die nieuwe functie te vervullen. Mét de garantie dat ik altijd terug kon. Na twee maanden moest er inderdaad op terugkomen. Het idee was leuk, maar ik zag al gauw dat het niet voor mij was weggelegd.”

De sfeer gaf de doorslag
Bart toonde zich kwetsbaar door aan te geven weer terug te willen naar zijn oude functie. Vroeg zich af of hij het misschien te snel had opgegeven. “Maar nee, ik zag het echt niet zitten. In de binnendienst kan ik werk en privé veel beter scheiden. Dan stap ik aan het einde van de dag op de fiets en kan ik vrolijk verder met de rest van de dag. Die nieuwe functie zorgde toch voor te veel onrust in mijn hoofd.” Bij Dozon blijven was uiteindelijk wel wat Bart wilde. “Na mijn uitstapje naar de buitendienst zou ik natuurlijk zomaar hebben kunnen besluiten om maar helemaal voor een andere werkgever te gaan. Ik heb dat ook wel kort overwogen, want het voelde een beetje als een stap terug. Maar de sfeer op de afdeling is zo goed. Dat gaf voor mij wel de doorslag.”

Nu zit Bart dus weer op zijn oude, vertrouwde stek bij de kozijnendivisie van Dozon. In zijn binnendienstrol staat Bart dagelijks klaar voor klanten in de timmer- en kozijnenindustrie. Hij werkt nauw samen met zijn divisieleider, 5 directe binnendienstcollega’s en een vertegenwoordiger. Klanten mogen rekenen op actief meedenken én een altijd passend bestel- en bevoorradingsproces. Zo mogelijk volledig geautomatiseerd. Bart: “Onze producten, dat geloven ze wel. Het gaat erom dat je met je kennis en inlevingsvermogen een klant écht verder helpt. Al met al is er geen dag hetzelfde in mijn functie. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik weet nu weer hoe tevreden ik eigenlijk al was.”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

We zorgen goed voor elkaar

Maike is HR-medewerker bij Dozon. Wat Maike vooral bijzonder aan het bedrijf vindt, is de familiaire cultuur. “Je belandt bij ons echt in een warm bad”. Dozon groeide flink in de afgelopen jaren. Toch blijkt dat familiegevoel er diep in te zitten in de organisatie. Maike: “Dat komt doordat we écht zo zijn. Bij ons […]

Verder lezen 

Verhalen

Van bijbaantje naar assistent teamleider

Op zijn 16e had Jasper, net als zoveel jongens van zijn leeftijd, een bijbaantje in de supermarkt. Dat was echter niet wat hij écht graag wilde. Uit een test op school bleek dat werken in de logistiek hem wel zou passen. Via-via kreeg Jasper voor elkaar dat hij ’s middags na schooltijd bij Dozon aan […]

Verder lezen 

Verhalen

Fijne, laagdrempelige organisatie

Na haar studie Sport- en bewegingseducatie koos Juliëtte voor een compleet andere tak van sport. Zij ging aan het werk bij een bouwmarkt. Daar raakte zij bekend met een breed assortiment, gericht op vooral de doe-hetzelver. Nu werkt zij bij Dozon, waar de organisatie kleiner – en de klantenkring anders is. Juliëtte moest wel even […]

Verder lezen 

Verhalen

Vertrouwd weer op het oude nest

“Gewoon jezelf zijn, je afspraken nakomen én saamhorigheid. Dat is voor mij Dozon”, zegt Jody, die onlangs terugkeerde bij Dozon na een korte periode bij een andere werkgever. Hoe Dozon met medewerkers en klanten omgaat, dat past heel goed bij mij.”  Jody werkte in eerste instantie al sinds 2018 bij Dozon, maar kreeg op een […]

Verder lezen 

Verhalen

Het is echt een warm nest

Een klopje op je schouder, samen de schouders eronder en een schouder om op te leunen. Dat zijn voor vestigingsleider Youri niet bepaald holle spreuken. 2023 was voor hem een bewogen jaar. Maar Youri merkte dat hij volop kon rekenen op zijn collega’s bij Dozon. Dat hij niet lekker in zijn vel zat, bleef bij […]

Verder lezen 
Alle verhalen