Vacatures 2
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

Je moet me wel even de kans geven

Na een carrière in hoofdzakelijk de horeca was Shirley toe aan iets heel anders. Ze liep tegen een vacature aan. Bij Dozon werd een medewerker debiteurenbeheer gezocht. Bij Shirley borrelde er ineens een oude liefde op. Tijdens al haar werkzame jaren, ze had ook een winkel, trok zij altijd de financiële administratie naar zich toe. Shirley greep de kans aan en stroomde in.

Net als iedereen die bij Dozon voor het eerst op het werk verschijnt, was er voor Shirley van alles geregeld, zodat zij zacht kon landen. Tijdens een twee weken durend introductieprogramma maakte ze kennis met alle collega’s, nam een kijkje bij de verschillende teams en liep hier en daar een dagje mee. Shirley: “Zo leer je de mensen wel meteen veel beter kennen. Dat vond ik fijn. De sfeer was gemoedelijk, want iedereen bij Dozon staat klaar om je te helpen en je vragen te beantwoorden. Niemand met een verborgen agenda. Echt een open sfeer, dus ik voelde mij al snel thuis.“

Zij-instromer

Shirley is zij-instromer en dat maakte dat haar start bij Dozon best uitdagend was. “Tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek zei ik enthousiast tegen mijn gesprekspartner dat hij mij natuurlijk wel een kans moest geven. En die kreeg ik gelukkig, maar dan wil je natuurlijk ook snel laten zien wat je kan.” Na haar introductie stond Shirley dus helemaal in de startblokken om volop aan de slag te gaan. “Ik wilde zó graag al 6 maanden verder zijn, maar dat was ik natuurlijk niet. Ik moest de systemen leren kennen en stelde ontzettend veel vragen. Gelukkig zat mijn teamleider aan het bureau tegenover mij. Ik kan niet anders zeggen dan dat zij mij ontzettend goed en met alle geduld begeleid heeft. Nu, negen maanden later, zit ik helemaal lekker in mijn werk. Ik weet natuurlijk nog steeds niet alles, maar ik kan volledig zelfstandig werken. En inmiddels heb ik een vast contract aangeboden gekregen. Ik merk dat ze vertrouwen in mij hebben. Dat voelt fijn.”

Shirley hoort er inmiddels helemaal bij, bij Dozon. In haar team is het – zeker ook dankzij haar – vaak gezellig. “Ik ben gewoon altijd supervrolijk en positief. Kan ik niets aan doen. Bij mij is er niet zo snel het negatieve. Ik hou wel van ouwehoeren. Maar niet de hele tijd, er moet ook gewerkt worden hoor!”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

Samen zorgen dat het de klant goed gaat

Henk-Jan, al ruim 30 jaar vertegenwoordiger, ging in 2022 naar Dozon voor een sollicitatiegesprek. Bij de deur zei hij tegen zijn vrouw: “Het kan een gesprek worden van 5 minuten óf van een uur.” Het werd ruim een uur, want die belangrijke klik was er. Een handdruk volgde. Henk-Jan: “We zeiden tegen elkaar dat we […]

Verder lezen 

Verhalen

Je leert snel bij Dozon

Carlos werkte van jongs af aan in de horeca. Met mensen omgaan vond hij één van de mooiste dingen van dat vak. Toch waren er ook nadelen. De lange avonden en het werken in de weekenden waren moeilijk te combineren met zijn grote, jonge gezin. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus. Die vond hij bij […]

Verder lezen 

Verhalen

Het is echt een warm nest

Een klopje op je schouder, samen de schouders eronder en een schouder om op te leunen. Dat zijn voor vestigingsleider Youri niet bepaald holle spreuken. 2023 was voor hem een bewogen jaar. Maar Youri merkte dat hij volop kon rekenen op zijn collega’s bij Dozon. Dat hij niet lekker in zijn vel zat, bleef bij […]

Verder lezen 

Verhalen

Iets moois doen voor je omgeving

Om het jaar staat een groep Dozon medewerkers aan de waterkant klaar om zich in het zweet te zwemmen voor Swim To Fight Cancer. Dozon-eigenaar Emile spartelt vrolijk mee en verdubbelt na de finish steevast het opgehaalde bedrag. Trots vertelt Emile over het groepsgevoel zoals dat in de aanloop naar het evenement ontstaat. Net als […]

Verder lezen 

Verhalen

We zorgen goed voor elkaar

Maike is HR-medewerker bij Dozon. Wat Maike vooral bijzonder aan het bedrijf vindt, is de familiaire cultuur. “Je belandt bij ons echt in een warm bad”. Dozon groeide flink in de afgelopen jaren. Toch blijkt dat familiegevoel er diep in te zitten in de organisatie. Maike: “Dat komt doordat we écht zo zijn. Bij ons […]

Verder lezen 
Alle verhalen