Vacatures 4
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

Samen zorgen dat het de klant goed gaat

Henk-Jan, al ruim 30 jaar vertegenwoordiger, ging in 2022 naar Dozon voor een sollicitatiegesprek. Bij de deur zei hij tegen zijn vrouw: “Het kan een gesprek worden van 5 minuten óf van een uur.” Het werd ruim een uur, want die belangrijke klik was er. Een handdruk volgde. Henk-Jan: “We zeiden tegen elkaar dat we het maar moesten doen.”

De Dozon vestiging in Enschede ligt bij Henk-Jan om de hoek. Hij is er dan ook geregeld te vinden. Maar als rasechte vertegenwoordiger is Henk-Jan natuurlijk het liefst onderweg. Hij kent de branche en de markt als zijn broekzak. Bouwde er een groot netwerk op van afnemers met wie hij geregeld contact heeft en het artikelbestand uitbreidt. Daarnaast is Henk-Jan natuurlijk ook steeds op zoek naar nieuwe klanten voor Dozon.

Met zijn ervaring en netwerk is Henk-jan niet alleen op commercieel vlak actief. Voor de minder ervaren Dozon vertegenwoordigers wil hij ook graag een rots in de branding zijn. Henk-Jan kent veel bedrijven in het werkgebied van Dozon en helpt zijn beginnende collega’s deuren te openen die anders misschien gesloten blijven. “Ik vind het mooi als ik hen verder op weg kan helpen.” Zo heb ik ook een collega die de uitdaging heeft aangenomen klanten te werven in een voor Dozon nieuw werkgebied. Dat doe je niet zomaar even, dat kost tijd en energie” Desgevraagd zegt de betreffende collega blij te zijn met de ondersteuning: “Heel prettig iemand om mij heen te hebben met zoveel ervaring. Ik loop dagelijks tegen verschillende dingen aan en Henk-Jan heeft alles al een keer meegemaakt. “Dus als ik even niet weet hoe ik iets het beste kan aanpakken, is één telefoontje genoeg en kan ik verder.”

We hebben elkaar nodig

Henk-Jan’s manier van begeleiden is een mooi voorbeeld van hoe Dozon-collega’s elkaar ondersteunen. Zo werkt Henk-Jan ook nauw samen met de mensen van de binnendienst in Enschede. “We hebben elkaar absoluut nodig om onze klanten snel en op de juiste manier te kunnen bedienen.” “We stemmen dan ook steeds af wat we aan het doen zijn, en verder nog kunnen doen in het belang van de klant.” Henk-Jan en zijn collega’s doen dan ook alles met het doel “De klant gaat voor”. “Daar vertrouwt de directie gelukkig op, niemand die je in de nek hijgt.” “Maar we weten wél dat, als het nodig is, wij altijd op hulp kunnen rekenen.”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

Wat je kan bedenken, kun je ook bereiken

Op zijn 14e maakte Kevin tijdens een snuffelstage kennis met Dozon. Na een weekje was hij alweer weg, maar toen de mogelijkheid van een bijbaan zich voordeed, zag hij dat wel zitten. Stages volgden en uiteindelijk, tijdens zijn studie, was er weer die bijbaan. Kevin kwam en ging. En kwam weer terug. Inmiddels is hij teamleider […]

Verder lezen 

Verhalen

Iets moois doen voor je omgeving

Om het jaar staat een groep Dozon medewerkers aan de waterkant klaar om zich in het zweet te zwemmen voor Swim To Fight Cancer. Dozon-eigenaar Emile spartelt vrolijk mee en verdubbelt na de finish steevast het opgehaalde bedrag. Trots vertelt Emile over het groepsgevoel zoals dat in de aanloop naar het evenement ontstaat. Net als […]

Verder lezen 

Verhalen

Vertrouwd weer op het oude nest

“Gewoon jezelf zijn, je afspraken nakomen én saamhorigheid. Dat is voor mij Dozon”, zegt Jody, die onlangs terugkeerde bij Dozon na een korte periode bij een andere werkgever. Hoe Dozon met medewerkers en klanten omgaat, dat past heel goed bij mij.”  Jody werkte in eerste instantie al sinds 2018 bij Dozon, maar kreeg op een […]

Verder lezen 

Verhalen

Ik hoef niet op mijn woorden te letten

Ursula is één van de drie vrouwen bij Dozon in het logistiek centrum. Samen met een hele hoop mannen maakt zij de orders gereed voor transport. Met een rustige blik in de ogen vertelt Ursula hoe zij zich de kop op de werkvloer niet gek laat maken. “Natuurlijk halen ze geintjes uit. Maar laat die […]

Verder lezen 

Verhalen

“Weet weer hoe tevreden ik al was”

Je kunt beter spijt krijgen van wat je wél hebt gedaan, dan van wat je niet aandurfde. Bart, sinds 2006 bij Dozon, staat zo in het leven. Dat bleek wel toen hij besloot om zijn binnendienstfunctie in te ruilen voor die van vertegenwoordiger. Al na enkele maanden zag hij in dat hij er niet gelukkig […]

Verder lezen 
Alle verhalen