Vacatures 4

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

“Weet weer hoe tevreden ik al was”

Je kunt beter spijt krijgen van wat je wél hebt gedaan, dan van wat je niet aandurfde. Bart, sinds 2006 bij Dozon, staat zo in het leven. Dat bleek wel toen hij besloot om zijn binnendienstfunctie in te ruilen voor die van vertegenwoordiger. Al na enkele maanden zag hij in dat hij er niet gelukkig van werd. Bart ging gewoon weer terug naar het oude vertrouwde, maar nu wél een ervaring rijker.

Al toen Bart voor het eerst bij Dozon begon, had hij in zijn hoofd dat hij in de binnendienst zou beginnen en dan wilde overstappen op de buitendienst. Vele jaren gingen voorbij en Bart zat binnen prima op z’n plek. Totdat er een vacature ontstond voor een vertegenwoordiger. Bart’s gedachten van jaren geleden schoten hem weer te binnen en hij solliciteerde intern, met succes. Bart: Wat ik zo fijn vind aan Dozon, is dat als je aangeeft dat je ontwikkelwensen hebt, ze ook echt met je meedenken. Ik kreeg de kans om die nieuwe functie te vervullen. Mét de garantie dat ik altijd terug kon. Na twee maanden moest er inderdaad op terugkomen. Het idee was leuk, maar ik zag al gauw dat het niet voor mij was weggelegd.”

De sfeer gaf de doorslag
Bart toonde zich kwetsbaar door aan te geven weer terug te willen naar zijn oude functie. Vroeg zich af of hij het misschien te snel had opgegeven. “Maar nee, ik zag het echt niet zitten. In de binnendienst kan ik werk en privé veel beter scheiden. Dan stap ik aan het einde van de dag op de fiets en kan ik vrolijk verder met de rest van de dag. Die nieuwe functie zorgde toch voor te veel onrust in mijn hoofd.” Bij Dozon blijven was uiteindelijk wel wat Bart wilde. “Na mijn uitstapje naar de buitendienst zou ik natuurlijk zomaar hebben kunnen besluiten om maar helemaal voor een andere werkgever te gaan. Ik heb dat ook wel kort overwogen, want het voelde een beetje als een stap terug. Maar de sfeer op de afdeling is zo goed. Dat gaf voor mij wel de doorslag.”

Nu zit Bart dus weer op zijn oude, vertrouwde stek bij de kozijnendivisie van Dozon. In zijn binnendienstrol staat Bart dagelijks klaar voor klanten in de timmer- en kozijnenindustrie. Hij werkt nauw samen met zijn divisieleider, 5 directe binnendienstcollega’s en een vertegenwoordiger. Klanten mogen rekenen op actief meedenken én een altijd passend bestel- en bevoorradingsproces. Zo mogelijk volledig geautomatiseerd. Bart: “Onze producten, dat geloven ze wel. Het gaat erom dat je met je kennis en inlevingsvermogen een klant écht verder helpt. Al met al is er geen dag hetzelfde in mijn functie. Ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb. Ik weet nu weer hoe tevreden ik eigenlijk al was.”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

Ik ga altijd eerst voor de mensen

Marc die bij Dozon aanvankelijk al jaren een commerciële functie had, besloot op een dag zijn licht op te steken bij een andere werkgever. Toch hield hij altijd contact. Toen hij gevraagd werd om terug te keren in een nieuwe, verbindende functie op het projectbureau, hoefde hij daar niet lang over na te denken.  Terugkeren […]

Verder lezen 

Verhalen

Ik hoef niet op mijn woorden te letten

Ursula is één van de drie vrouwen bij Dozon in het logistiek centrum. Samen met een hele hoop mannen maakt zij de orders gereed voor transport. Met een rustige blik in de ogen vertelt Ursula hoe zij zich de kop op de werkvloer niet gek laat maken. “Natuurlijk halen ze geintjes uit. Maar laat die […]

Verder lezen 

Verhalen

“Een mooie stap in mijn ontwikkeling”

Als je al 25 jaar bij dezelfde werkgever zit, met nog 20 jaar voor de boeg, wat doe je dan? Ga je door of maak je een switch? Edwin koos voor dit laatste. Hij wilde zich persoonlijk verder ontwikkelen en zag in Dozon de ideale plek om daar vorm aan te geven. Hij ging aan […]

Verder lezen 

Verhalen

We zorgen goed voor elkaar

Maike is HR-medewerker bij Dozon. Wat Maike vooral bijzonder aan het bedrijf vindt, is de familiaire cultuur. “Je belandt bij ons echt in een warm bad”. Dozon groeide flink in de afgelopen jaren. Toch blijkt dat familiegevoel er diep in te zitten in de organisatie. Maike: “Dat komt doordat we écht zo zijn. Bij ons […]

Verder lezen 

Verhalen

Het is echt een warm nest

Een klopje op je schouder, samen de schouders eronder en een schouder om op te leunen. Dat zijn voor vestigingsleider Youri niet bepaald holle spreuken. 2023 was voor hem een bewogen jaar. Maar Youri merkte dat hij volop kon rekenen op zijn collega’s bij Dozon. Dat hij niet lekker in zijn vel zat, bleef bij […]

Verder lezen 
Alle verhalen