Vacatures 3
×

Stel je vraag
aan Karen

Stel je vraag
aan Karen

We zorgen goed voor elkaar

Maike is HR-medewerker bij Dozon. Wat Maike vooral bijzonder aan het bedrijf vindt, is de familiaire cultuur. “Je belandt bij ons echt in een warm bad”.

Dozon groeide flink in de afgelopen jaren. Toch blijkt dat familiegevoel er diep in te zitten in de organisatie. Maike: “Dat komt doordat we écht zo zijn. Bij ons zit er niemand bovenop de apenrots. In onze platte organisatie zijn we als mensen allemaal gelijk. Alle deuren staan open en iedereen is even toegankelijk. Net als in een echte familie. Mensen blijven bij ons ook bovengemiddeld lang werken. Soms wel meer dan 50 jaar. Dat is natuurlijk niet voor niets zo.”

Een belangrijk kenmerk van een familieband is dat je altijd voor elkaar klaarstaat. Maike ziet dit ook bij Dozon, “We doen er alles aan om onze klanten het beste te bieden van wat we in huis hebben. Dat betekent dat je geregeld een tandje moet bijzetten. Als het dan nodig is, helpen wij elkaar. En als je in het werk of privé ergens mee zit, dan geef je dat gewoon aan. Daar hebben we zeker aandacht voor.

Vrijheid

Ook al vindt Maike het prima om op kantoor te werken, ze wil als HR-medewerker in contact blijven met de mensen. “Ik zorg van nature graag voor mensen. Niet alleen dingen regelen, maar ook op het persoonlijke vlak. Daarom laat ik bij de teams geregeld mijn gezicht zien en vraag ik hoe het ermee is. Zo weet ik wat er bij de mensen speelt. Soms mopperen ze en kijk ik of ik iets voor hen kan oplossen. Een andere keer hoor ik weer mooie verhalen. Mensen zijn hoe dan ook vrij bij ons. Om te zijn wie ze zijn en te zeggen wat ze willen zeggen. Dat vind ik mooi.”

Heb je een vraag?

Bel, mail of app ons gerust. We maken graag tijd voor je!

Meer verhalen

Alle verhalen  

Verhalen

Vertrouwd weer op het oude nest

“Gewoon jezelf zijn, je afspraken nakomen én saamhorigheid. Dat is voor mij Dozon”, zegt Jody, die onlangs terugkeerde bij Dozon na een korte periode bij een andere werkgever. Hoe Dozon met medewerkers en klanten omgaat, dat past heel goed bij mij.”  Jody werkte in eerste instantie al sinds 2018 bij Dozon, maar kreeg op een […]

Verder lezen 

Verhalen

Je moet me wel even de kans geven

Na een carrière in hoofdzakelijk de horeca was Shirley toe aan iets heel anders. Ze liep tegen een vacature aan. Bij Dozon werd een medewerker debiteurenbeheer gezocht. Bij Shirley borrelde er ineens een oude liefde op. Tijdens al haar werkzame jaren, ze had ook een winkel, trok zij altijd de financiële administratie naar zich toe. […]

Verder lezen 

Verhalen

Je leert snel bij Dozon

Carlos werkte van jongs af aan in de horeca. Met mensen omgaan vond hij één van de mooiste dingen van dat vak. Toch waren er ook nadelen. De lange avonden en het werken in de weekenden waren moeilijk te combineren met zijn grote, jonge gezin. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus. Die vond hij bij […]

Verder lezen 

Verhalen

Samen zorgen dat het de klant goed gaat

Henk-Jan, al ruim 30 jaar vertegenwoordiger, ging in 2022 naar Dozon voor een sollicitatiegesprek. Bij de deur zei hij tegen zijn vrouw: “Het kan een gesprek worden van 5 minuten óf van een uur.” Het werd ruim een uur, want die belangrijke klik was er. Een handdruk volgde. Henk-Jan: “We zeiden tegen elkaar dat we […]

Verder lezen 

Verhalen

Iets moois doen voor je omgeving

Om het jaar staat een groep Dozon medewerkers aan de waterkant klaar om zich in het zweet te zwemmen voor Swim To Fight Cancer. Dozon-eigenaar Emile spartelt vrolijk mee en verdubbelt na de finish steevast het opgehaalde bedrag. Trots vertelt Emile over het groepsgevoel zoals dat in de aanloop naar het evenement ontstaat. Net als […]

Verder lezen 
Alle verhalen